logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Afgesloten gas en licht gisteren!

Vickey
09-03-10 18:56
Dat is onder voorbehoud Natascha, je moet wel aan een aantal voorwaarden kunnen voldoen. Wanneer je aan die voorwaarden voldoet, mogen ze je inderdaad niet afsluiten.
Een voorwaarde is bijvoorbeeld dat je in een schuldsaneringstraject zit, meewerkt met eventuele regelingen, en nog meer voorwaarden.

Wanneer je, je alszijnde wanbetaler zou opstellen en dat ook in al je contacten uitstraalt, dan maken ze een uitzondering op de regel, en wordt alsnog einde levering aangevraagd. Dit is wat zwart/wit gezegd, maar daar komt het in grote lijnen op neer.

Vickey

Natascha
09-03-10 10:37
Hoi

Ze mogen je van dacht 1 okt tot 1 april niet afsluiten. Ik heb zelf ook achterstand bij enneco en daar stond in papier van hun zelf dat ze dat dan niet mogen doen.

Groetjes Natascha

martin(2)
06-03-10 19:33
Patricia,
Maandagmorgen ga je direct contact opnemen met nuon,je leverancier en laat je informeren hoe de stand van zaken is.
noteer de naam van degene waar je mee gesproken hebt en vraag of ze de afspraken willen bevestigen op mail.dring aan op een spoedaansluiting om medische redenen .bel je huisarts en vraag of deze een medische verklaring wil faxen.
neem contact op met liander afedeling afsluitingen en leg de urgentie nogmaals uit.zij zijn degene die je weer op het netwerk aan moeten sluiten tenslotte .vraag of ze de aansluiting vandaag nog kunnen bewerkstelligen in overleg met nuon.
neem contact op met de woningbouw bij voorkeur met diegene die je toegezegd heeft dat de huur incl. was en stel ze zowel mondeling als schriftelijk aansprakelijk voor alle exstra kosten in deze.
wat ik uit je verhaal opmaak is dat hier sprake is van een grote administratieve fout van de woningbouw.
waarschijnlijk is het pand aangemeld als slooppand en dus de aansluiting opgezegd,doordat jij er bent gaan wonen is dit ingetrokken maar nooit verwerkt ...ook niet door de leverancier en netwerkbeheerder(liander) en de levering gewoon doorgegaan.op papier bestond/bestaat het pand immers niet dus is er waarschijnlijk ook nooit een factuur o.i.d. verstuurd en nu is er iemand wakker geworden en dacht van hee dat klopt niet met alle gevolgen vandien voor jou.
het grootste probleem wordt nog wie gaat de kosten van het geleverde van de afgelopen 3 jaar betalen....
jij hebt het geleverde wel genoten dus mag men van jou wel een flinke duit in het zakje verwachten is mijn inziens ook redelijk maar feit blijft dat er iets heel erg fout is gegaan en de eerste verantwoordelijkheid ligt dan ook bij de woningbouw alszijnde de eigenaar van het pand.je zou dan ook mogen verwachten dat men samen met jou en nuon/linader tot een redelijke voor alle partijen aanvaardbare en haalbare oplossing komt.
belangrijkste doelstelling is nu dat je zsm weer aangesloten wordt.
ik hoop dan ook dat ik morgen hier van jou kan lezen dat je weer aangesloten bent..en met de juiste medewerking van o.a. liander moet dit lukken ..
succes...
groetjes , martin (2)

Vickey
05-03-10 21:35
Ik heb je verhaal gelezen. Het blijft me verbazen hoe ontzettend gemakkelijk bepaalde energiemaatschappijen tot afsluiten overgaan.

Helaas heb ik vandaag ook voor een aantal klanten van ons einde levering moeten aanvragen. Maar voor ik dit doe pleeg ik heel veel telefoontjes met stadsbanken, GKB's en sociale diensten om te zien of er "ergens" nog een potje is om een regeling te treffen. Vaak reageert de klant nergens op wanneer ik een voicemail inspreek, mails stuur.
Ook bij sommige klanten wordt je letterlijk uitgescholden als ik bel, terwijl ik hun probeer te bereiken voor een laatste regeling. Ik ben dat niet verplicht, maar doe dit omdat het in ieder gezin kan gebeuren dat je de zaak even niet meer overziet.

Na de nodige scheldpartijen, bel ik dan maar met de instanties om te kijken of er ergens een potje voor is.
Gemiddeld ben ik ruim een uur bezig om te kijken of ik de klant datgene kan besparen wat er aan staat te komen.

Jammer dat dit soort klanten een schaduw werpen over de klanten die echt welwillend zijn zoals jij en waar vermoedelijke sprake is van een grote miscommunicatie.
Dat is dus wat wij gelukkig bij de leverancier waar ik werkzaam ben ten alle tijd proberen te voorkomen, liever te vaak bellen, dan 1 ding over het hoofd te zien.
Met als gevolg dat een gezin zonder gas en licht komen te zitten. Mijn ervaring is dat 80% van de klanten die in de WSNP of BBR zitten echt wel willen, maar niet kunnen.
Ze bellen terug en geven dit ook eerlijk aan, bijna altijd is er dan iets renteloos te regelen en adviseer ik ze ook eerst hiervoor toestemming bij de BW te vragen.

De leverancier is in dit geval onverantwoord en wel heel drastisch te werk gegaan, als ik op deze manier mijn werk zou doen, denk ik niet meer dat ik 's nachts echt lekker zou kunnen slapen.

Sterkte ermee, ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Vickey

Patricia
05-03-10 08:51
Bedankt voor jullie adviezen.

Gisteren heb ik contact opgenomen met de nuon deze heeft me aangemeld; van de Liander heb ik inderdaad begrepen dat er een spoedprocedure bestaat in de eerste instantie ontkende ze dit; zodra de gegevens van de nuon bij Liander bekend zijn zou ik aangesloten worden op het netwerk nu is de vraag of nuon mijn aanmelding wel correct en tijdig in het systeem administreert.

judith
04-03-10 21:30
3 weken voordat je weer bent aangesloten hoeft het sowieso niet te duren. Je kan bij de leverancier ook een spoedprocedure aanvragen. Hebben wij ook een keer gedaan en toen waren we binnen 3 dagen weer aangesloten. En dat was ook bij een nieuwe leverancier.

Moedig
04-03-10 19:11
ja dat bedoelde ik ook als het de gezondheid ernstige problemen oplevert moeten ze je echt aansluiten
ik spreek uit ervaring heb ook een zoontje die zwaar spastisch is en kou is fataal voor hem dat komt op zijn botten met alle infecties van dien,.
Daarbij heb ik ook stroom nodig voor het bedienen van zijn elektrisch bed, het opladen van zijn elektrische rolstoel etc.
Mijn advocate zijn toen ook dat ze verplicht zijn om je direct aan te sluiten, ik was toen nog niet afgesloten maar ze waren het wel van plan,
Nu moet ik om het halfjaar een nieuwe medische verklaring faxen.

Mijn zoontje is blijven voor zijn leven, dus dat worden zolang hij thuis woont genoeg faxjes haha.

Maar in haar geval moet ze het echt proberen,

Rob
04-03-10 15:37
Nu moet ik me zelf corrigeren bij ernstige gezondheidsrisico' s mogen ze je nooit afsluiten ook niet als je geen medewerking verleent aan een oplossing.

Rob
04-03-10 15:34
@MOEDIG ik weet niet of dit zo eenvoudig ligt als je een contract hebt zal dit zo zijn maar het is niet duidelijk of ze dit heeft, maar proberen zou ik dat zowiezo.
Als je een nieuwe woning betrekt en daar is nog geen gas/electra weet ik niet of men verplicht is je te aan te sluiten als je nog geen leverancier hebt en leverancier is niet verplicht je te accepteren. Maar omdat ze je wel hebebn aangesloten weet ik niet of je daar toch rechten aan kunt ontlenen.
En het isook niet zo dat ze je niet kunnen afsluiten in de wintermaanden hoor je zult welaan een aantal voorwaarden moeten voldoen voldoe je daar niet aan wordt je toch afgesloten

Moedig
04-03-10 14:37
als jij kan bewijzen via je huisarts dat je zoontje niet in de kou kan blijven in huis door zijn bronchitis en dat dit gezondheidsproblemen kan opleveren die zijn gezondheid in gevaar brengen, moet je dat direct faxen naar NUON en als het goedgekeurd wordt zijn ze verplicht om je binnen 24uur aan te sluiten!

Rob
04-03-10 14:28
Heel vreemd ,
Normaal gesproken wordt je weer angesloten zodra je een leverancier hebt gevonden en de aan/afsluitkosten aan de netwerkbeheerder hebt betaald.Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe liander hiermee omgaat of deze kosten vooraf betaald moeten worden of je dit achteraf kunt betalen.
Het vreemde aan het verhaal vind ik het gedeelte van Nuon er was geen gas/elektra toen je de woning betrok. Je hebt contact opgenomen met Nuon en vervolgens heeft Liander je aangesloten normaal gesproken zou je dan ook een contract bij Nuon hebben dit is vreemd. Het lijkt erop dat Nuon het adminstratief niet goed verwerkt heeft (maken wel vaken blunders). Je zou bij Liander kunnen navragen hoe de aanvraag is verlopen of Nuon inderdaad even je netwerkleverancier is geweest en dat ze dit hebben opgezegt en dan contact opnemen met Nuon hoe en waarom dit gebeurt is want nu blijft het gissen.
Hebben ze bv geen contract ontvangen terwijl ze dit wel verwachte en waarom heb jij niks gekregen, is er soms iets naar de woningbouwvereniging gestuurd of heb je op een ander adres een energie schuld in dat geval word er vaak een borgsom gevraagt en hebben ze om die reden de boel terug gedraait maar blijft de vraag waarom hebben ze jou niet geinformeerd.
Ook vraag ik me af heb je geen schrijven van
Liander gehad normaal krijg je van hun bericht en stellen ze je een bepaalde periode in de gelegenheid om een leverancier te zoeken.
Wat betreft de woningbouw vereniging als ze niet erkennen dat ze jou verkeerd geinformeerd hebben dan is het moeilijk ze aansprakelijk te stellen het beste is de persoon die je dit verteld heeft te bellen en te vragen hoe dat zit zonder te vertellen dat je ze aansprakelijk wilt stellen, als ze in dit gesprek bevesitgt dat ze jou foutief geinformeerd heeft dan schriftelijk of per mail hier op terugkomen zonder al te veel verwijten dan afhanklelijk van hun reactie kun je ze aansprakelijk stellen en evt kosten verhalen.
Waarom heb je nuon ingeschakeld en niet de woningbouwvereniging of heb je wel eerst met contact opgenomen en hebben je na nuon verwezen

Patricia
04-03-10 13:06
Hi Rob,

Heb contact gehad met mn woningbouwvereniging en deze kon niet bevestigen dat de energie in de huurprijs zat. Dat dit destijds wel zo is doorgegeven vinden ze spijtig maar ze zeggen dat Liander me weer moet aansluiten en gelijk een leverancier moet vinden.
Weet jij hoe het zit met de afgelopen periode dan?
Kan de "nieuwe" leverancier dit in rekening brengen?
Plus wat is de rol van nuon hierin? Bij het verhuizen was er destijds geen electra aangesloten heb toen de Nuon verzocht deze weer aan te sluiten dat is gebeurt maar heb nooit en te nimmer een rekening mogen ontvangen maar dit uiteraard omdat ik in de veronstelling was dat deze in de huurprijs zat...
weet het het is heel heel stom maar wil z.s.m weer aangesloten worden.

Rob
04-03-10 12:07
Volgens mij mag Liander de stroom/gas afsluiten. De wintermaanden waarna jij verwijst heeft betrekking op mensen die een betaal achterstand hebben hier mag als ze aan bepaalde voorwaarden niet voldaan hebben inderdaad niet de stroom/gas afgesloten worden.
Het probleem wat jij hebt ligt in administatieve aard er is op dat adres gewoon stroom/gas aangevraagt terwijl dit wel verplicht is,dit is zoals ik lees welliswaar niet jou schuld maar hier staat liander buiten.
Opnieuw aansluiten kan normaal gesproken zeer snel hier zijn zelfs spoedproceduresvoor waar normaal gesproken extra kosten voor gelden.
Als je huur inderdaad incl e/g is dan moet de woningbouw dit oplossen ikhoop het voor je en dat je dit ook in je contract hebt staan.

marloes
04-03-10 11:20
ik zou de woningbouw hier achter zetten , aangezien je van hun de woning huur incl gas en water.
ik neem ook aan dat je dit zwart op wit in je huurcontract hebt staan???. anders wordt het idd moeilijk en idd aanmelden bij een energie bedrijf maar volgens mij heoft dat aansluiten geen 3 weken te duren hoor maar kan het binnen 1 dag geregeld zijn
succes

Patricia

04-03-10 11:17
Hi Allen!

Ik zit met een groot probleem!
Liander heeft mij gisteren afgesloten van gas en licht.
Ben een alleenstaande moeder met een peuter van 3 jaar oud.

Dit is mijn verhaal..

november 2007 heb ik uit nood een woning geacepteerd in amsterdam noord het pand zou gesloopt worden bij het tekenen van mijn huurcontract gaf de woninbouw aan dat het pand niet meer gesloopt zou worden en dat de huur dus inclusief gas water en licht zou zijn.

Nu bijna 3 jaar later heeft Liander mij afgesloten omdat er geen stroomleverancier bekend zou zijn op mijn adres.

Ik heb gebeld met Liander en deze gaf aan dat ik me maar bij een leverancier moet melden en dat het circa 3 weken kan duren voordat ik weer aangesloten kan worden???
Is het niet volgens ministriële regeling geregeld dat men niet in de winter (tot 1 april) afgesloten mag worden
plus mag Liander zomaar de stroom afsluiten tot mijn woning?

Wat kan ik nu doen?
De woninbouw heb ik tevens gebeld maar deze kon niets vinden in het systeem inzake het leveren van stroom...

Mijn zoon (3 jaar) heeft op dit moment bronchitus en kan niet in een koude woning slapen.

Wat moet ik nu doen?

Groetjes,
Patricia

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie